de originele 8-weekse mindfulnesstraining/stressreductie

De Amerikaanse moleculair bioloog Jon Kabat-Zinn combineerde in de jaren zeventig de eeuwenoude wijsheid uit het Oosten met wetenschappelijk onderbouwde kennis uit het Westen en dat resulteerde in een 8-weeks programma voor stressvermindering: de mindfulness- of aandachttraining MBSR. MBSR staat voor Mindfulness Based Stress Reduction ofwel afname van stress door aandachtig te leven. Dit stressreductie- en ontspanningsprogramma staat 40 jaar later nog als een huis en is in alle sectoren aan een gestage opmars bezig. Voor meer informatie over de herkomst van de mindfulnesstrainingen klik je hier.

 

Deze originele aandachttraining richt zich op het inzetten van de eigen kracht van medewerkers ter verbetering van hun gezondheid en kwaliteit van leven en werken. Mindfulness is wetenschappelijk bewezen effectief en wordt vooral ingezet voor stressvermindering en duurzame inzetbaarheid. Wat het mensen die mindful werken brengt, lees je hier.

praktische informatie

  • Wie: Werkgevers en werknemers, teams of organisaties in profit en non-profit

  • Wat: Mindful Werken – Originele Mindfulness Training – Mindfulness-Based Stress Reduction 

  • Waar: In-company of op een externe locatie in Nederland en Euregio

  • Wanneer: In overleg 8 wekelijkse bijeenkomsten à 2,5 uur en deelname aan een oefendag

  • Waarom: Versterking van vitaliteit en bijdrage aan duurzame inzetbaarheid van mensen

  • Hoe: Ervaringsgerichte training met beknopte theoretische uitleg op Oosterse wijze (yogamat). Met het advies van circa 45 minuten dagelijkse oefening thuis

orgineel MF 1